הקלות של פעולות יחסי ציבור באינטרנט
וכיצד הכלי המדהים הזה מנוצל עבור פעולות יח"צ? ממש בקלות. הפשטות של העניין הופכת יח"צ באינטרנט לאחד הדברים הנפוצים ביותר. התחום כולו משגשג בזכות הפופולאריות הרבה של האינטרנט - ממציאת שיתופי פעולה בתחום היח"צ ועד דרושים יחסי ציבור ועבור החברות השונות. מה הבעיה לכתוב או להזמין טקסט מסוגנן על גורם מסוים ופשוט להפיץ אותו ברחבי הרשת? בבלוגים, בצ'אטים, ברשתות חברתיות ובאתרים שונים. כל אחד כזה מעלה את החשיפה של הגוף לו נעשים יחסי הציבור, כמעט ללא השקעה באופן יחסי.
וזה היתרון הבא: יחסי ציבור בעלות אפסית כמעט
מה אתה צריך בשביל לבצע כמה פעולות יחסי ציבור באינטרנט? מחשב, חיבור לרשת וזמן. האדם המבצע את העניין פשוט יושב מול המחשב, בוחר את המקומות בהם יפיץ את משנתו ושולח את לחמו על פני המים, או במקרה שלנו – על פני דפי האינטרנט השונים. זהו, פעולת היח"צ הסתיימה. בלי משרדים, טלפונים ומרדפים אחרי עיתונאים.
טוב, למעשה פעולות יחסי ציבור לעולם לא מסתיימות
וכך גם עם יח"צ באינטרנט. ברשת אמנם המידע נשמר וניתן למצוא אותו בכל עת (אם לא נמחק ממנה), אך מידע ישן נדחק מטה וכמעט נעלם מהעין. לכן, אנשי חברת יחסי ציבור המשתמשים באינטרנט יודעים שעליהם לבצע פעולות כאלו בתדירות גבוהה, לפחות פעם בשבוע, כדי להשאיר את שם הלקוח במקומות הגבוהים ביותר.
ולכאן מתווסף קידום האתרים
מהו למעשה קידום אתרים? ניסיון להביא אתר מסוים לראש רשימת החיפושים של מושג כלשהו במנועי החיפוש. כלומר- להעניק לאותו אתר יותר חשיפה. ואלו הם בדיוק יחסי ציבור. קידום אתרים למעשה, גם אם אינו נתפס ככזה, הוא כלי נהדר עבור מיצוב ויחסי ציבור של אתרי אינטרנט.
אחד הכלים בהם משתמשים אנשי קידום האתרים הוא מאמרים מוזמנים ומנוסחים בצורה מקצועית, אותם הם מפיצים באתרים המיועדים לכך. המחשבה מאחורי המהלך הזה היא לגרום לכך שיהיו כמה שיותר דפי אינטרנט ובהם הביטוי המקודם. גם אנשי יח"צ באינטרנט משתמשים בהפצה באתרי מאמרים, כשהם מקדמים את הביטוי החשוב עבור הלקוח שלהם.
מהיכן נולד הצורך ביחסי ציבור באינטרנט?
אפשר לחלק זאת לשניים: הרי שיווק ופרסום באינטרנט נכנסו לרשת זמן קצר לאחר שהרשת החלה לעבוד. כמעט בכל אתר כיום תוכלו למצוא פרסומות וקמפיינים שיווקיים. כדי להשלים את התהליך ולהגיע לרמת מיצוב גבוהה, החליטו חברות כי פעולות יחסי ציבור מקוונות ישלימו את התמונה ויעניקו ללקוח את החבילה המושלמת. זוהי הסיבה הראשונה.
הסיבה השנייה היא החיפוש הבלתי פוסק אחרי חידושים ודרכים נוספות להגביר את החשיפה. אם האינטרנט פתוח לכולם, מדוע לא להשתמש בו גם עבור ענייני יח"צ? הרי אף חברת יחסי ציבור לא תסכים לוותר על הזדמנות לבצע עוד כמה פעולות שישיגו את מטרתה.
נסו גם אתם לעשות יחסי ציבור לעצמכם
נכון שכדי לעשות זאת בצורה נכונה, רצוי לפנות לחברת יחסי ציבור המתמחה בתחום, שעובדיה עברו הכשרה של לימודי יחסי ציבור. אבל מאחר ומדובר במשהו קל כל כך, למה שלא תנסה לעשות את זה בעצמך ולקדם את העסק שלך דרך הרשת? חפש אתרי מאמרים מתאימים, בלוגים וצ'אטים העוסקים בתחום שלך ושתול שם מסרים שיסייעו לעסק שלך להתקדם ולגייס לקוחות. אולי בסוף תהפוך למומחה יחסי ציבור באינטרנט.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.